Acasă Sanatate Metode naturale de scadere a colesterolului

Metode naturale de scadere a colesterolului

Colesterolul este o substanta ceroasa, asemanatoare grasimilor, pe care ficatul o produce. Este prezent si in alimentele de origine animala

metode naturale scadere colesterol

Colesterolul este o substanta ceroasa, asemanatoare grasimilor, pe care ficatul o produce. Este prezent si in alimentele de origine animala. Colesterolul sustine multe functii esentiale ale corpului, dar nivelurile ridicate pot duce la probleme de sanatate.

Un colesterol ridicat nu provoaca simptome, dar poate creste riscul de boli de inima si accident vascular cerebral. Insa exista cateva modalitati naturale de a reduce colesterolul fara medicamente si anume:

Evitarea grasimilor trans

Acizii grasi trans nesaturati sunt grasimi vegetale nesaturate care au suferit un proces industrial numit hidrogenare, care le face solide la temperatura camerei. Producatorii de alimente folosesc grasimi trans deoarece sunt relativ ieftine. Sursele de grasimi trans includ:

  • margarina;
  • uleiuri vegetale partial hidrogenate;
  • mancare prajita;
  • anumite alimente procesate si preambalate.

Un consum mai mic de grasimi saturate

Grasimile saturate raman in general solide la temperatura camerei. Sursele dietetice de grasimi saturate includ:

  • carne rosie;
  • porc;
  • pui cu piele;
  • unt;
  • branza si alte produse lactate;
  • uleiuri de gatit, precum uleiul de palmier si uleiul de cocos.

Consumarea mai multor grasimi mononesaturate

Legumele, nucile si pestele sunt bogate in grasimi mononesaturate. Aceste grasimi iau forma lichidelor la temperatura camerei. Sursele bune de grasimi mononesaturate includ:

  • avocado;
  • nuci, cum ar fi migdale, arahide si nuci de Brazilia;
  • seminte;
  • uleiuri vegetale, cum ar fi uleiurile de masline, arahide, susan si floarea soarelui.

Mai multe grasimi polinesaturate

Grasimile polinesaturate includ acizii grasi omega-3 si omega-6. Sursele dietetice de grasimi polinesaturate includ:

  • nuci;
  • peste, cum ar fi somonul, tonul si pastravul;
  • uleiuri vegetale, cum ar fi soia, porumbul si uleiurile de floarea-soarelui.

Mai multe fibre solubile

Fibrele solubile absorb apa pentru a crea o pasta groasa, asemanatoare unui gel, in tractul digestiv al unei persoane. Fibrele solubile nu numai ca sustin sanatatea digestiva, ci si scad nivelul colesterolului LDL si promoveaza sanatatea inimii in general. Alimentele bogate in fibre solubile includ:

  • legume;
  • fructe;
  • cereale integrale, cum ar fi fulgi de ovaz si orez brun;
  • leguminoase;
  • fasole.