Acasă Sanatate Mituri legate de diete

Mituri legate de diete

Există o mulţime de mituri legate de dietele pe care oamenii ar trebui sau nu să le urmeze, aşa că nutriţioniştii s-au gândit să conceapă o listă pentru a combate aceste idei preconcepute care nu fac altceva decât să îngreuneze activitatea.

mituri legate de diete

Există o mulţime de mituri legate de dietele pe care oamenii ar trebui sau nu să le urmeze, aşa că nutriţioniştii s-au gândit să conceapă o listă pentru a combate aceste idei preconcepute care nu fac altceva decât să îngreuneze activitatea.

  • Dietele sunt pe termen scurt. Termenul „dietă” ar trebui să se refere la obiceiurile alimentare generale, la care oamenii ar trebui să încerce să rămână mai mult de o săptămână, o lună sau până când pierd în greutate. Schimbările ar trebui să fie încorporate în stilul de viaţă existent, până când acestea vor deveni, în cele din urmă, parte a vieţii normale.
  • Înfometarea este o modalitate sigură de a pierde în greutate – Când alimentaţia este restrânsă mult prea drastic, metabolismul îşi va încetini funcţiile, iar oamenii vor ajunge să arate mult mai pufoşi, în loc să scadă în greutate. În schimb, dacă se consumă alimente cu grăsimi şi proteine, acestea ​​vor ajuta la obţinerea unui sentiment de saţietate. Oamenii trebuie să înveţe cum să îşi asculte corpul, acesta fiind un instrument nepreţuit, care poate face diferenţa.
  • Consumul unei cantităţi nelimitate de fructe – Dietele echilibrate ar trebui să conţină alimente din toate grupele nutriţionale, inclusiv fructele. Dar, atunci când oamenii încearcă să slăbească, trebuie să ia în considerare aportul de fructe pentru că acestea conţin fructoză, zahăr care este digerat rapid de organism. Evident că sunt o alegere mult mai bună decât dulciurile, dar asta nu înseamnă că ar trebui consumate într-o cantitate mult prea mare. Cei care încearcă să slăbească ar trebui să rămână la una sau două porţii de fructe şi să consume mai multe legume ca gustare de după-amiază.
  • Caloriile sunt toate la fel – Această afirmaţie nu este adevărată! Hormonii, emoţiile, poftele şi chiar programul social influenţează cantitatea de calorii pe care oamenii le consumă. O sută de calorii provenite din consumul de bomboane nu este identic cu 100 de calorii provenite dintr-un sandwich cu curcan proaspăt şi o felie de avocado.
  • Alimentele cu conţinut scăzut de grăsimi sunt întotdeauna cea mai bună opţiune – Etichetele care promit „grăsimi reduse” ar trebui să spună şi „zahăr adăugat”! Pentru a compensa lipsa gustului, producătorii adaugă aditivi şi zaharuri care nu sunt absolut deloc benefice pentru organism.